تاریخچه همبرگر

همبرگر:

شکی نیست که همبرگر اصلیت آلمانی دارد . در آلمان رسم است که بسیاری از غداها نام شهر محل تولد خود را یدک می کشند در قرن نوزدهم زمانی که مهاجران آلمانی از هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان به ایالات متحده مهاجرت کردند، همبرگر را به آنجا بردند و آنجا بود که غذا شهرت جهانی یافت.

یکی از اولین منوهای موجود به سال 1826باز می گردد. در آن زمان رستورانی در نیویورک همبرگر را به شکل فعلی برای مشتریانش تهیه می کرد.

طرز تهیه برگر با سیخ شیش برگر

 طرز تهیه یک برگر عالی برای 4 نفر به شرح زیر می باشد.

تقریبا 600 گرم گوشت که مخلوطی از قلوه گاه گوساله چرب با سردست یا ران بستگی به سلیقه خودتون چرب و آبدار یا کم چرب باشد را چرخ مکنیم حتی امکان 70درصد قلوه گاه نتیجه بهتری خواهد داد.سپس یک عدد پیاز سفید رنده کرده و تفاله آن را کاملا با دست فشار دهید تا آبش گرفته شود سپس تفاله پیاز رو به نسبت 10 درصد به گوشت اضافه کرده و همراه با ادویه مخصوص شیش برگر و نمک به مقدار لازم ترکیب کرده و بادست کاملا ورز دهید تا کاملا یک دست شده وادویه به خورد گوشت برود.

اکنون گوشت آماده ی قرار دادن در قالب و سیخ شیش برگر است. طبق راهنمای روی جعبه و ویدیوها ابتدا سیخ را روی قالب گذاشته و یک طرف آن را با مقدار لازمی از گوشت (حدود 70-80 گرم) پرکرده و با کاردک آنرا در سطح قالب پخش نموده تا یکدست شود. پس از آن با استفاده از کاغذ مومی یا نایلون قالب را برگردانید و طرف دیگر را آماده کنید. اکنون سیخ برگر را بر روی ذغال سرخ و یکدست گذاشته به آرامی پخته و میل نمایید.

طرز تهیه ته چین کباب با سیخ شیش برگر

جهت آماده سازی کباب همانند مراحل تهیه برگر عمل کنید. با این تفاوت که مخلوطی از گوشت قلوه‌گاه و سردست گوسفندی را با پیاز رنده و آبگیری شده، نمک، فلفل سیاه به مقار لازم را با دست ورز دهید. به مقدار لازم برنج را خیسانده و سپس آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس نیمی از آن را با ماست، زرده تخم مرغ، روغن مایع، نمک و زعفران دم کرده به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود.

قابلمه را کمی چرب کنید و مخلوط برنج و ماست را در کف آن کاملا فشرده نموده و کبابی را که با سیخ چنگالی شیش برگر بر روی ذغال پخته اید را روی برنج قرار دهید. باقیمانده برنج آبکش شده را بر روی کباب ریخته و آن را مسطح کنید. چند تکه کره روی برنج قرار داده و درب قابلمه را بگذارید. حدود یک ساعت برای دم کشیدن برنج نیاز است.

پس از اینکه ته چین آماده شد، یک بشقاب بر روی قابلمه گذاشته آن را برگردانید و به صورت قالبی سرو نمایید.